4.10. proběhl v naší třídě projektový den Od semínka k moštu. který pro nás připravila p. Tkadlečková. Na začátku jsme si zopakovali vše, co už víme o rostlinách, jak se dělí, jaké mají části a jak probíhá jejich životní cyklus. Naučili jsme se porozumět termínu fotosyntéza, jak a kde probíhá. Také jsme si za doprovodu flétničky zazpívali písničku.
Poté děti seděly v kruhu a poznávaly různé druhy rostlin, které se pomocí indicíí snažily popsat tak, aby je ostatní spolužáci mohli uhodnout.
Další část už byla věnována samotné práci ve skupinách, kdy zkoušely z jablíčka oloupat a ochutnat semínko, oloupat větvičku, pozorovat pod lupou list, obkreslit kresbu kůry. Vše si zaznamenaly na připravený pracovní list a vytvořené vzorky přilepily. Také si zkusily být na chvíli Popelkou a Popelákem a vytřídit do mističek fazole, hrách a čočku. Pomáhala nám i p. vychovatelka Štěrbová a dokonce se na nás přišel podívat i p. ředitel.
Vyvrcholením programu byla výroba moštu, někdo si poprvé vyzkoušel nastrouhat jablíčko, vymačkat šťávu a zdegustovat svůj vlastnoručně vyrobený mošt. Postupně si sdělovaly dojmy z ochutnávky, někteří byli překvapeni z příjemné chuti semínka, naopak někomu se po moštovém přípitku trochu zkroutila pusa
Na závěr si zahrály na architekty, jejichž úkolem bylo za použití párátek a hrášku vytvořit vlastní stavbu. Některé výtvory byly opravdu originální.
Poslední aktivitou byly "židličkové" hry, kdy si určené druhy ovoce (děti) vyměňovaly místo, nebo se snažily co nejrychleji dostat k jablíčku (míči) uprostřed. Samozřejmě jsme se při tom hodně pobavili a po zhodnocení dnešního dne byly všechny palce nahoru.
M. Farkačová
Poté děti seděly v kruhu a poznávaly různé druhy rostlin, které se pomocí indicíí snažily popsat tak, aby je ostatní spolužáci mohli uhodnout.
Další část už byla věnována samotné práci ve skupinách, kdy zkoušely z jablíčka oloupat a ochutnat semínko, oloupat větvičku, pozorovat pod lupou list, obkreslit kresbu kůry. Vše si zaznamenaly na připravený pracovní list a vytvořené vzorky přilepily. Také si zkusily být na chvíli Popelkou a Popelákem a vytřídit do mističek fazole, hrách a čočku. Pomáhala nám i p. vychovatelka Štěrbová a dokonce se na nás přišel podívat i p. ředitel.
Vyvrcholením programu byla výroba moštu, někdo si poprvé vyzkoušel nastrouhat jablíčko, vymačkat šťávu a zdegustovat svůj vlastnoručně vyrobený mošt. Postupně si sdělovaly dojmy z ochutnávky, někteří byli překvapeni z příjemné chuti semínka, naopak někomu se po moštovém přípitku trochu zkroutila pusa
Na závěr si zahrály na architekty, jejichž úkolem bylo za použití párátek a hrášku vytvořit vlastní stavbu. Některé výtvory byly opravdu originální.
Poslední aktivitou byly "židličkové" hry, kdy si určené druhy ovoce (děti) vyměňovaly místo, nebo se snažily co nejrychleji dostat k jablíčku (míči) uprostřed. Samozřejmě jsme se při tom hodně pobavili a po zhodnocení dnešního dne byly všechny palce nahoru.
M. Farkačová